Αρχική » 2019 » Μάιος

Αρχείο μηνός Μάιος 2019

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων στο Σχολείο μας

  Υλοποίηση δραστηριότητας Κινηματογραφικής Παιδείας  στη σχολική κοινότητα.

Επίσκεψη του μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων (Κ.Π.Ε.) κ. Πέτρου Σπανού, πραγματοποιήθηκε στο νησί μας  την Πέμπτη  9 Μαΐου  2019.

Η Παιδαγωγική Ομάδα (Π.Ο.) του Κ.Π.Ε., διευρύνοντας τις θεματικές δράσεις -στο πλαίσιο του νέου εκπαιδευτικού ρόλου με τη μετατροπή του σε Κέντρο Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.), – υλοποιεί πιλοτικά δραστηριότητες ενημέρωσης / επιμόρφωσης σε μαθητές/μαθήτριες και  εκπαιδευτικούς στο θεματικό άξονα «Περιβάλλον Αειφορία-Πολιτισμός». Επιμέρους εκπαιδευτικό / επιμορφωτικό πεδίο αποτελεί «Η συμβολή της κινηματογραφικής ταινίας στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία (Ε.Α.), στο πλαίσιο του οπτικοακουστικού γραμματισμού στην εκπαίδευση».

Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος/δραστηριότητας της Π.Ο. του ΚΠΕ-ΚΕΑ, είναι η αξιοποίηση της κινηματογραφικής ταινίας, ως εκπαιδευτικού μέσου στην εκπαιδευτική διαδικασία, στο σχολείο και την τάξη.

Η δραστηριότητα στη σχολική κοινότητα του νησιού μας (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο – Λυκειακές τάξεις), περιλάμβανε προβολή επιλεγμένης κινηματογραφικής ταινίας μεσαίου μήκους (τη βραβευμένη γαλλική ταινία “Το Κόκκινο Μπαλόνι”)  στον  κατάλληλο διαμορφωμένο  χώρο της εισόδου του Γυμνασίου μας.

Ο στόχος ήταν διπλός: αφενός η απόλαυση μιας ταινίας κατάλληλης για μικρούς και μεγάλους μαθητές και αφετέρου η κριτική προσέγγιση της ταινίας, με τη δημιουργία συνθηκών γόνιμης παιδαγωγικής συζήτησης στο πλαίσιο της μαθητικής ομάδας που την παρακολούθησε με ενδιαφέρον, με το συντονισμό του  εμψυχωτή. Στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου η δραστηριότητα περιλαμβάνει και ομαδοσυνεργατική  εργασία των παιδιών με στοχευμένες δραστηριότητες (φύλλα εργασίας) καθώς και την προβολή   του  εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ διάρκειας 12΄ του εγκεκριμένου  Προγράμματος «Πάμε σινεμά» με θέμα «Το κινούμενο σχέδιο: Τέχνη και Τεχνική».

Στο τέλος των μαθητικών δραστηριοτήτων ακολούθησε ενημέρωση των εκπαιδευτικών για το Κ.Π.Ε. Πεταλούδων και τα εκπαιδευτικά  προγράμματα που υλοποιεί την τελευταία τριετία (προβολή οπτικοακουστικού υλικού, παραγωγή της Π.Ο. του Κέντρου) καθώς και συνοπτική αναφορά στο νέο του εκπαιδευτικό ρόλο, ως Κέντρου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.).

Γόνιμη ήταν η συζήτηση και η κριτική αποτίμηση της δραστηριότητας της Κινηματογραφικής Παιδείας.

 

 

 

 

 

 

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2019

Το σχολείο μας θα λειτουργήσει και φέτος ως εξεταστικό κέντρο για τις Πανελλαδικές εξετάσεις 2019.

Οι Πανελλαδικές αρχίζουν για τους υποψηφίους των ΓΕΛ στις 7 Ιουνίου και των Ειδικότερα το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Εγγραφές μαθητών Γ’ Γυμνασίου, Β’ και Γ’ Λυκείου, στο Επόμενο Ετος

Οι μαθητές/-τριες που επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2019 – 2020, υποβάλλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής», μέσω της εφαρμογής e-eggrafes στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://e-eggrafes.minedu.gov.gr

συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, από την 22η Μαΐου έως την 17η Ιουνίου 2019 και ώρα 00:00. Στην περίπτωση ανήλικων μαθητών/-τριών την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει ο κηδεμόνας που έχει καταχωριστεί στο ΠΣ myschool (με τους κωδικούς του taxis). Σε περίπτωση ενήλικων μαθητών/-τριών, Ηλεκτρονική Αίτηση μπορούν να υποβάλουν οι ίδιοι, με τους δικούς τους κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis), εφόσον είναι καταχωρισμένοι στο ΠΣ myschool (ως κηδεμόνες του εαυτού τους).

Επισημαίνεται ότι:

  • Για τα Γυμνάσια, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/-τριών, που φοιτούν στη Γ’ Τάξη Γυμνασίου κατά το τρέχον σχολικό έτος 2018 – 2019.
  • Για τους μαθητές Λυκείου, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/-τριών, που φοιτούν στη Α και Β’ Λυκείου κατά το τρέχον σχολικό έτος 2018 – 2019.

Συμμετοχή του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, KA3, ”TWInS”

ΕΚΘΕΣΗ-ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ TWINS

και τις δράσεις της ομάδας του σχολείου μας

Μαθήματα ένταξης

Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ (KA3)

 

Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – Αναμνηστική φωτογραφία όλων των εταίρων του προγράμματος

Tο εγκεκριμένο πρόγραμμα ERASMUS+ ΚΑ3 ‘’TWInS – Together Working on Inclusion at School’’ υλοποιεί η μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική εταιρία ‘’Ε.ΔΡΑΣ.Ε’’ με έδρα τη Χάλκη.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος που έχει διετή διάρκεια (Ιαν 2018 – Δεκ 2019), το σχολείο έχει την ευκαιρία καταγραφής των προβλημάτων και των αναγκών, καθώς και εκπόνησης δράσεων Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής υποστήριξης για τους μαθητές που με οποιονδήποτε τρόπο βιώνουν συνθήκες κοινωνικού, μαθησιακού, ή άλλου αποκλεισμού.

 

Στο πρόγραμμα αυτό συνεργάζονται σχολεία, εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εκπρόσωποι εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ή οργανισμών από πέντε ευρωπαϊκές  χώρες (Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ελλάδα). Οι ιδιαίτερες ανάγκες καθενός εταίρου σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος συζητούνται, ανταλλάσσονται ως εμπειρίες και καλές πρακτικές και διατίθενται για εφαρμογή και βελτίωση από όλους τους Ευρωπαϊκούς συνεργαζόμενους φορείς, στα σχολεία τους.

Συνάντηση TWInS στο Λονδίνο – άποψη από την ομάδα εργασίας

 

Οι επιμέρους στόχοι μας – ως σχολείο – ήταν από την μια η δημιουργία ενός προγράμματος τέτοιου που να διευκολύνει τους μαθητές να ενταχθούν μαθησιακά στο πλαίσιο του σχολείου και της ευρύτερης κοινωνίας και από την άλλη ενός προγράμματος συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης των μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων καθώς και βελτίωσης των  σχέσεων οικογένειας – σχολείου – κοινωνίας.

Παράλληλα, η ένταξη στο πρόγραμμα και του 2ου Λυκείου της Κω, με την σημαντική του εμπειρία σε αντίστοιχες δράσεις, πρόσθεσε μια δυναμική και συνεργασία στους βασικούς στόχους. Τα δύο σχολεία, συμμετείχαν ισότιμα στο πρόγραμμα, με τους βασικούς στόχους ίδιους, αντιμετωπίζοντας όμως διαφορετικές δυσκολίες. Επομένως απαιτήθηκαν και διαφορετικές προσεγγίσεις στην επίλυση των προβλημάτων και στην εκπόνηση των δράσεων.

Συνάντηση TWInS στη Χάλκη -Ηομάδα εργασίας στο σχολείο της Χάλκης ΙΙ
Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – Στιγμιότυπο από την ομάδα εργασίας στο σχολείο της Χάλκης
Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – Η ομάδα εργασίας στο σχολείο της Χάλκης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Για την υλοποίηση του σχεδίου δημιουργήθηκε σε κάθε σχολείο, μια ομάδα (Network) η οποία είχε τον έλεγχο και ανάλογα κατηύθυνε τις δράσεις ανάλογα με τους βασικούς στόχους.  Στο Γυμνάσιο Λ.Τ. Χάλκης, η ομάδα αυτή αποτελείται από τον διευθυντή του σχολείου κ. Ηλιάδη, έξι εκπαιδευτικούς, ψυχολόγο, εκπρόσωπο του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, εκπρόσωπο της Σχολικής επιτροπής και εκπρόσωπο των μαθητών. Στο 2ο ΓΕΛ Κω η ομάδα αυτή αποτελείται από τον διευθυντή του σχολείου κ. Χλαπάνη, δύο εκπαιδευτικούς, ψυχολόγο, εκπροσώπους της Σχολικής επιτροπής, εκπρόσωπο του Υπουργείου για την εκπαίδευση προσφύγων και εκπρόσωπο του κέντρου μαθησιακών δυσκολιών της Κω.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ Λ.Τ. ΧΑΛΚΗΣ ‘’Σωκράτης Φανουράκης’’

Ομάδα δράσης (Network) Γυμνασίου Λ.Τ. Χάλκης:

Διευθυντής σχολείου: Ηλιάδης Ευάγγελος

Εκπαιδευτικοί σε ρόλο συντονιστών:

Παταβάλη Μαρία,

Χατζηνικολάου Γαρουφαλλιά,

Εκπαιδευτικοί φιλόλογοι:

Βαδιάκα Φωτεινή, Καλαμπούκη Ελένη, Καψοκαββάδη Αικατερίνη,

Τζαλαλής Άγγελος

Ψυχολόγος: Καραγιαννάκη Νατάσα

Εκπρόσωπος Σχολικής επιτροπής: Χειμωνέττος Βασίλης (Πρόεδρος)

Εκπρόσωπος Συλλόγου γονέων: Χειμωνέττου Πελαγία (Πρόεδρος)

Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – από την ομάδα εργασίας στο σχολείο της Χάλκης
Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – από συνάντηση της ομάδας εργασίας στο Πολ Κέντρο ”Σωκράτης Φανουράκης”
Συνάντηση TWInS στη Sintra Λισαβόνα – επίσκεψη σε τοπικό σχολείο

 

 

 

 

 

 

Από τον Σεπτέμβριο του 2018, η ομάδα αυτή, ξεκίνησε τον σχεδιασμό των παρεμβάσεων μέσα στην τάξη, εκτός ωρολογίου προγράμματος. Οι τέσσερις φιλόλογοι εκπαιδευτικοί ξεκίνησαν τις παρεμβάσεις τους από τον Οκτώβριο του 2018. Οι παρεμβάσεις αυτές συνεχίστηκαν μέχρι τον Μάιο του 2019.

Οι δράσεις στο επίπεδο της σχολικής μονάδας αναπτύχθηκαν σε δύο επίπεδα,

Α. την κοινωνικο – ψυχολογική υποστήριξη και των 17 μαθητών του σχολείου και

Β. τη γλωσσική υποστήριξη μαθητών / μαθητριών με σχετικές αδυναμίες κατανόησης της Ελληνικής γλώσσας.

 

Α. Σε ότι αφορά την κοινωνικο – ψυχολογική υποστήριξη, εφαρμόστηκαν ειδικά μέτρα υποστήριξης των μαθητών καθώς και νέες παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτικών, όσο και ειδικού επιστημονικού προσωπικού – ψυχολόγου – οι οποίοι κλήθηκαν να συμμετέχουν στην οργάνωση και υλοποίηση των δραστηριοτήτων. Ειδικότερα η ψυχολόγος σε τακτά χρονικά διαστήματα (περίπου μία φορά τον μήνα) επισκεπτόταν το σχολείο με στόχο την ενημέρωση από τους εκπαιδευτικούς και ξεχωριστά από τους μαθητές. Σε όλη την διάρκεια του προγράμματος υλοποιηθήκαν επιμορφωτικές δραστηριότητες για τους εκπαιδευτικούς, ενδοσχολικές εκδηλώσεις όπως προβολή ταινιών, παιχνίδια, συζητήσεις με τους μαθητές και τους γονείς.

Β. Σε ότι αφορά τη γλωσσική υποστήριξη, εφαρμόστηκαν σε διάρκεια έξι μηνών, εβδομαδιαία δίωρα μαθήματα από τέσσερις φιλολόγους εκπαιδευτικούς αντίστοιχα στα παρακάτω τέσσερα αντικείμενα: Γραπτός λόγος, Γραμματική, Επικοινωνία με προφορικό λόγο, Κείμενα στην νεοελληνική γλώσσα. Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος υπήρχαν διαρκείς συνεδριάσεις των τεσσάρων φιλολόγων για την πορεία, αξιολόγηση και επανασχεδιασμό όπου χρειαζόταν της διδασκαλίας.

Ειδικότερα:

Στους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα εφαρμόστηκε υποστηρικτικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη ξένη γλώσσα του Υπουργείου Παιδείας. Η διδασκαλία στηρίχθηκε σε τρεις ενότητες: γλωσσική, γραπτή, επικοινωνιακή. Στις δύο πρώτες ενότητες οι μαθητές/μαθήτριες διδάχτηκαν γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα και γενικότερα μορφολογία της γλώσσας π. χ . ρήματα, άρθρα, κλίσεις, ορολογία κ.τ.λ. ενώ στην τρίτη κατανόηση κειμένων, εικόνων και γενικότερα προφορική επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό.

Τέλος, η  συνεργασία με όλα τα μέλη της ομάδας (Network) του σχολείου, η ενίσχυση της προσπάθειας των εκπαιδευτικών και παράλληλα η ενημέρωση των υπευθύνων για τις δυσκολίες ή αδυναμίες που παρουσιάστηκαν στην πορεία του έργου, συντέλεσαν αποφασιστικά στη λήψη κατάλληλων μέτρων για την επιτυχία της δράσης.

 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Γυμνασίου – Λ.Τ. Χάλκης στη Βουλή των Ελλήνων, στο Προεδρικό Μέγαρο και σε αξιοθέατα της Αθήνας

Η εκπαιδευτική εκδρομή έγινε μετά την αποδοχή της αίτησης του σχολείου μας από την Βουλή των Ελλήνων, και μετά από την αποδοχή της αίτησης του σχολείου μας από την Προεδρεία της Δημοκρατίας, για εκπαιδευτική επίσκεψη / ξενάγηση στους παραπάνω θεσμούς, στις 8/4/2019.

 

Στην επίσκεψή μας στη Βουλή είχαμε την τιμή να μας υποδεχθεί ο αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Δωδεκανήσου καθηγητής κ. Κρεμαστινός και ο βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Γάκης. Παράλληλα, το ίδιο απόγευμα παρακολουθήσαμε μετά από πρόσκληση του Προεδρεύοντα κ. Κρεμαστινού, συνεδρίαση της ολομέλειας της Βουλής από τα θεωρεία της Βουλής.

Κατά την επίσκεψη στο Προεδρικό Μέγαρο που ακολούθησε, είχαμε την τιμή μετά την ξενάγηση να μας υποδεχθεί και να μας απευθύνει σύντομο χαιρετισμό ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, εξοχότατος κ. Παυλόπουλος.

Υποδοχή μας από τον εξοχώτατο κ. Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Επίσκεψη – Ξενάγηση στην Βουλή (4)

 

 

 

 

 

 

Επίσκεψη – Ξενάγηση στην Βουλή (3)
Επίσκεψη – Ξενάγηση στην Βουλή (2)
Επίσκεψη στην Προεδρεία της Δημοκρατίας

 

 

 

 

 

Στον υπόλοιπο χρόνο της παραμονής μας στην Αθήνα, είχαμε προγραμματίσει και ολοκληρώσαμε με επιτυχία:

  • Επίσκεψη στον ιερό βράχο της Ακρόπολης.
Ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης (6)
Ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης (5)
Ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης (4)
Ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης (3)
Ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης (2)
  • Ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης από ξεναγό.
  • Περιήγηση στο Θησείο και στο Μοναστηράκι .
Βραδινή έξοδος στο μοναστηράκι

Βραδινή έξοδος στο μοναστηράκι
Βραδινή έξοδος στο μοναστηράκι
Από την επίσκεψη στο Ενυδρείο της Ρόδου
  • Πρόγραμμα ξενάγησης σε υπαίθρια Γκράφιτι του κέντρου της Αθήνας, από το πρόγραμμα Urban Layers που συμμετέχει το σχολείο μας.
Περιήγηση σε Γκράφιτι της Αθήνας (3)
Περιήγηση σε Γκράφιτι της Αθήνας
Περιήγηση σε Γκράφιτι της Αθήνας (3)
  • Θεατρική παράσταση ‘’ η Συμμορία των πέντε’’ στο Θέατρο ‘’Κιβωτός’’.
  • Περιήγηση στο ΚΠΙΣΝ (Ίδρυμα Νιάρχου) και στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους που το περιβάλλουν.
Επίσκεψη στο Ίδρυμα Νιάρχου
Επίσκεψη στο Ίδρυμα Νιάρχου (2)
  • Επίσκεψη στο Ίδρυμα Ευγενίδου – Πλανητάριο και παρακολούθηση δύο παραστάσεων, στο Θόλο του Ιδρύματος Ευγενίδου και στο εργαστήριο πειραμάτων Βιολογίας.
  • Η ενδιάμεση παραμονή μας στη Ρόδο, πριν και μετά την Αθήνα, συνδυάστηκε με επίσκεψη στο Ενυδρείο της πόλης, στην Δημοτική βιβλιοθήκη Ρόδου, στο Κάστρο των Ιπποτών και την Μεσαιωνική πόλη.

Η πολλαπλή αυτή εκπαιδευτική δράση θεωρούμε ότι άφησε παρακαταθήκη ανεπανάληπτων εμπειριών στους μαθητές μας, τόσο σε γνωστικό όσο και σε βιωματικό επίπεδο.

Θερμά ευχαριστούμε την

  • την Ιερά Μητρόπολη Σύμης, Τήλου, Χάλκης και Καστελόριζου
  • την Ιερά Μονή Πανορμίτου Σύμης
  • τη Σχολική Επιτροπή Χάλκης
  • το Ίδρυμα Λοχαγού Φανουράκη
  • την Εταιρία Δράσεων Επιμόρφωσης (Ε.ΔΡΑΣ.Ε)

που βοήθησαν στην πραγματοποίηση της παραπάνω πολυδιάστατης εκπαιδευτικής εκδρομής.

 

Προσωπικά, ευχαριστώ τον προϊστάμενο διευθυντή Δ.Ε. Δωδεκανήσου κ. Παπαδομαρκάκη για την συνεχή υποστήριξη, τους μαθητές μας για την υποδειγματική τους συμπεριφορά και τις εκπαιδευτικούς κυρίες Παταβάλη Μαρίζα (αρχηγό), Καψοκαββάδη Κατερίνα (συνοδό) και κυρίως την κα Χατζηνικολάου Γαρουφαλλιά (συνοδό) για την άψογη οργάνωση των δράσεων.

 

Ο διευθυντής

Βαγγέλης Ηλιάδης

Χορεύοντας οι λέξεις του τόπου μας

Το σχολείο μας έπειτα από πρόσκληση συμμετοχής στον διαγωνισμό ‘’χορεύοντας οι λέξεις του τόπου μου’’ και τη σχετική αποδοχή τους και έγκριση από τον σύλλογο διδασκόντων (αρ. πράξης 167/18-4-2019) πήρε μέρος με την μαθήτρια της β’ Γυμνασίου Τσαμπίκα Αργυρίου.

O διαγωνισμός, τον οποίο διοργάνωσε το μη Κερδοσκοπικό Σωματείο «Ορίζοντες», είχε ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με την ιστορία του τόπου τους και με τη διαδικασία της έρευνας και της αξιολόγησης της ιστορικής πληροφορίας, μέσω της γλώσσας του χορού.

Συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί Ιωαννίδου Ζωή (ΠΕ01) και Παταβάλη Μαρία (ΠΕ11), οι οποίες είχαν και την επίβλεψη της πορείας του προγράμματος.

Το σχολείο μας για την εργασία της Τσαμπίκας απέσπασε το 1ο βραβείο του διαγωνισμού. Η συμμετοχή μας και η παράλληλη εκπαιδευτική επίσκεψη σε αξιοθέατα της Αθήνας, καλύφθηκε εξ’ ολοκλήρου από χορηγία της σχολικής επιτροπής.

Θερμές ευχαριστίες:

  • στην Σχολική Επιτροπή Χάλκης
  • στους Πέτρο Ιωάννου, Μαίρη Ιωάννου, Μαρία Τσίμπικα, Θεοδοσία και Ανεζούλα, για τη σημαντική βοήθεια που έδωσαν στην Τσαμπίκα, σχετικά με τις παραδόσεις, τους χορούς και τα έθιμα του νησιού μας.
  • στην Σοφία Ηρακλείδου, που φιλοξένησε την μαθήτρια και τις δύο συνοδούς της και βοήθησε στις μετακινήσεις τους.
  • στην Blue Star Ferries που κάλυψε σημαντικό μέρος των ακτοπλοϊκών εξόδων κατά την μετακίνηση της αποστολής.

 

Η Βράβευση

Πρόγραμμα Γκράφιτι – Urban Layers

Τ ο «S T A R T – Create Cultural Change»  είναι ένα πρόγραμμα μετεκπαίδευσης και υποτροφιών το οποίο υποστηρίζει νέους δημιουργούς να προωθήσουν τις πολιτιστικές τους πρωτοβουλίες, οι οποίες ενισχύουν την κοινωνική συνοχή στο τοπικό περιβάλλον.

Κύριος στόχος του προγράμματος ήταν η εισαγωγή στα διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης έχοντας ως σημείο έναρξης τα Graffiti και τη Street Art που οι περισσότεροι μαθητές νιώθουν πιο οικεία. Όλα τα εργαστήρια ήταν διαδραστικά με στόχο οι μαθητές να μαθαίνουν με βιωματικό τρόπο. Όπως σε κάθε σχολείο, έτσι και στην Χάλκη, το τελικό στάδιο του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν να δημιουργηθεί μια τοιχογραφία από τους ίδιους τους μαθητές που στόχο είχε την οργανωμένη δημιουργία μιας μεγάλης τοιχογραφίας, την οικειοποίηση του χώρου του σχολείου και την κατανόηση των στόχων / γνώσεων που έμαθαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

 

Η πρόταση συμμετοχής του σχολείου μας στο πρόγραμμα έγινε από την συντηρήτρια αρχαιοτήτων και έργων τέχνης / Μουσειολόγο κα Πολύνα Ξηραδάκη, μετά από μεσολάβηση του Δημήτρη Αγγελή. Και βέβαια δίχως δεύτερη σκέψη έγινε αμέσως αποδεκτή.

Με τη βοήθεια της Εμμανουέλας Κυριακοπούλου (Φωτογράφου / Αρχαιολόγου) για μια εβδομάδα δίδαξαν βιωματικά τους μαθητές του Γυμνασίου – Λυκείου μας, στην ιστορία της τέχνης, σε εργαστήρια καλλιτεχνίας, στην τεχνική του Γκράφιτι και τέλος, όλοι μαζί, αποτύπωσαν την ιδέα τους σε χώρο μέσα στο προαύλιο του σχολείου, εφαρμόζοντας τις νέες τους γνώσεις.

Με αφορμή την παράλληλη εκπαιδευτική επίσκεψη όλου του σχολείου μας στην Βουλή, στο Προεδρικό Μέγαρο και σε αξιοθέατα της Αθήνας αμέσως μετά το πρόγραμμα Γκράφιτι στην Χάλκη, ήταν ευτυχής συγκυρία και ιδιαίτερο γεγονός η βόλτα στου ‘’Ψυρή’’ στην Αθήνα με ξεναγό τον Νικόλα Κουρλή (Συντηρητή Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης), συνεργάτη της Πολύνας Ξηραδάκη.

Ευχαριστούμε πολύ την Πολύνα και την Εμμανουέλα, για την συνεργασία και την χαρισματική τους παρουσία στο χώρο του σχολείου μας.

 

Αυτοσχέδιο Πλανητάριο στο Σχολείο της Χάλκης

Η κατασκευή του πλανηταρίου στηρίζεται σε δράση που προτείνει το εκπαιδευτικό τμήμα της NASA1 και αξιοποιήθηκε απ΄το σχολείο μας τον Μάρτιο του 2019, με πρωτοβουλία του χημικού κ. Φώτη Φωτιάδη και τη συμμετοχή όλων των μαθητών μας.

Το πλανητάριο μπορεί να έχει μέγεθος 40–50 m2, η χωρητικότητα του είναι 15-20 άτομα, ο χρόνος κατασκευής του είναι περίπου 45 λεπτά και το κόστος του ανέρχεται στα 50-70 €. Τα υλικά για την κατασκευή του είναι:

1) Φιλμ (νάιλον/φύλλο) εδαφοκάλυψης που βρίσκουμε σε καταστήματα με αγροτικά είδη. 2) Υφασμάτινη ταινία για ισχυρή συγκόλληση πλάτους 50 mm, 3) Ανεμιστήρας, 4) Μεγάλη πλαστική σακούλα απορριμμάτων

Όταν το Πλανητάριο κατασκευαστεί, στο εσωτερικό του υπάρχει μεγάλη συσκότιση (για το λόγο αυτό χρειαζόμαστε 2-3 φακούς), με συνέπεια αν κάνουμε μικρές τρύπες με μια καρφίτσα (στο θόλο ή σε άλλα σημεία του Πλανηταρίου), αυτές να φαίνονται σαν αστέρια. Το γεγονός αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για να τρυπήσουν οι μαθητές γνωστούς αστερισμούς. Μέσα στο πλανητάριο μπορούν να παρακολουθούν βίντεο κινουμένων σχεδίων σχετικό με Αστερισμούς και τους μύθους που τους ακολουθούν. Τέτοια παραδείγματα είναι ο Ωρίωνας, η Μεγάλη & η Μικρή Άρκτος και η Ανδρομέδα5 (διάρκεια 20 λεπτά). Επίσης μέσα στο Πλανητάριο μπορούμε να τοποθετήσουμε υπολογιστή, βιντεοπροβολέα και ηχεία και να γίνουν προβολές εκπαιδευτικών και άλλων βίντεο, αλλά και να αξιοποιηθούν λογισμικά σχετικά με την Αστρονομία (όπως το δωρεάν λογισμικό Stellarium) που βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τον έναστρο ουρανό.

(Σημειώνουμε ότι για τον ίδιο στόχο χρησιμοποιήθηκε αρκετές φορές και το τηλεσκόπιο που δώρισε από το 2017 στο σχολείο μας, ο Χαλκίτης κ. Φώτης Πασχαλίδης).

 

Η κατασκευή παρουσιάστηκε ως Workshop στο 10ο Συνέδριο ‘’Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση’’, στη Ρόδο, τον Απρίλιο του 2019.

Cine Εκπαίδευση

Η κινηματογραφική ομάδα του Γυμνασίου Λ.Τ. Χάλκης ‘’Σωκράτης Φανουράκης’’, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος κινηματογράφου που υλοποιείται στο σχολείο μας, επισκέφθηκε το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου, κινηματογραφιστές και εκπαιδευτικούς, του Ομίλου Cine-εκπαίδευση, στη Ρόδο.

Η συνάντηση έγινε με την συμβολή του Πέτρου Σπανού, της Θεώνης Χαντζιάρα και του Γιώργου Τζεδάκη, οι οποίοι και δίδαξαν στους μαθητές μας τεχνικές και μυστικά της κινηματογράφησης, παρουσία των υπευθύνων του προγράμματος κ. Άγγελου Τζαλαλή και Ιωαννίδου Ζωής και του διευθυντή κ. Ηλιάδη Βαγγέλη.

Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και η διεύθυνση του σχολείου μας, ευχαριστεί θερμά τους παραπάνω συναδέλφους για τον χρόνο που διέθεσαν στο απόγευμα του Σαββάτου, αλλά κυρίως για την ευαισθησία που αντιμετωπίζουν τις προσπάθειες μαθητών μικρών σχολείων όπως το δικό μας.

Την ίδια ημέρα είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε τον πολυχώρο Throne of Helios, και να ξεναγηθούμε στις 9D παραστάσεις του ‘’Διαστήματος’’ και των ‘’Δεινοσαύρων’’, που παρουσιάζονται σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες του χώρου.

Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν με την αίσθηση του τρισδιάστατου θεάματος  και την ταυτόχρονη αίσθηση πολλαπλών ερεθισμάτων (ήχου, αφής, κίνησης κλπ) που βίωσαν. Κατάφεραν με τον διαδραστικό αυτόν τρόπο μάθησης, να αναλογιστούν για τις τεχνικές κινηματογράφησης και παρουσίασης, αλλά και για τις ιστορίες των παραπάνω παραστάσεων, με τρόπο ευχάριστο και συνεργατικό.